joi, 3 noiembrie 2011

Transformarea unui tricou cu ajutorul sablonului (stencil)

AICI v-am aratat tricoul lui Andrei cu labute pentru care am folosit sablonul.
In toate tutorialele pe care eu le-am vazut se folosea freezer paper, care nu stiu daca se gaseste si la noi. Banuiesc ca da si cand vom avea urmatorul drum la Iasi ma voi uita dupa "hartia aceasta de congelator". Arata asa:
                                             Sursa: google
Deoarece nu am avut asa ceva eu am folosit o alternativa.
Aveti nevoie de:
-un tricou simplu
-imprimanta sau daca sunteti talentati la desen puteti sa creati voi sablonul
-folie de plastic pentru alimente
-cuter sau o forfecuta bine ascutita
-fier de calcat
-vopsele- ideale sunt cele pentru materiale textile, dar daca veti spala cu grija la mana lucrul decorat puteti folosi si vopsele acrilice. Eu asta am folosit pentru ca nu aveam din cele speciale.
-pensula

Am incercat cu mai multe folii de plastic (pungute dintr-acelea subtiri, sac menajer), dar cea mai buna alegere s-a dovedit a fi folia subtire la sul pentru impachetat alimente. Fain este ca putem folosi acelasi sablon de mai multe ori asa ca nu il aruncati imediat dupa folosire. Cine stie cand va va mai fi util?

Primul lucru pe care l-am facut a fost sa caut pe google imagini cu stencil, in cazul meu kids stencil, dar puteti gasi sabloane pentru absolut orice. Am scos imaginea la imprimanta. Din pacate nu prea mai am tus, dar pentru ce imi trebuia mie este de ajuns.
Pe masa de calcat punem o bucata de material textil inutil sau  un prosop vechi pe care eu il folosesc la calcat uneori. Asezam o bucata din folia de plastic, deasupra coala imprimata.

Cu fierul de calcat la temperatura mare incepem sa calcam dinspre mijloc spre margini pana se lipeste bine de coala. Daca se lipeste si de materialul textil nu va faceti griji pentru ca se dezlipeste foarte usor. Tocmai asta e frumusetea la sabloanele acestea ;)
Dupa ce se lipeste bine decupam cu mare grija figurile. Ideal este sa folosim un cuter ascutit- pe lista mea de dorinte se afla unul in forma de pix. Eu m-am descurcat si cu o forfecuta de unghii pe care o folosesc la decupat.

Alegem locul unde vrem sa avem desenul, asezam sablonul cu partea lucioasa( partea pe care s-a lipit folia) pe tricou  si calcam bine. Sablonul se va lipi de tricou.

Acum putem incepe sa vopsim. Inainte de aceasta operatiune puneti sub suprafata pe care trebuie sa o colorati o coala pentru ca vopseaua iese prin tesatura si poate murdari partea din spate a tricoului.
Coloram:

Dupa ce se usuca foarte bine cu grija dezlipim sablonul si avem un tricou transformat :D
 Imi place sa folosesc sablonul pentru ca este usor si marginile desenului ies perfecte.

Colaborarea cu fotomodelul este mai greoaie si eu nu am uneori destula rabdare asa ca rezultatele sunt un pic dezastroase :))
Va pup!
Sper sa va fie de folos ce am scris aici si daca va hotarati sa faceti si voi tare mult mi-ar placea sa va vad creatiile.

14 comentarii:

  1. foarte frumos tricoul! felicitari!
    cat despre model, stai linistita, stiu cat pot fi de capricioase!

    RăspundețiȘtergere
  2. Este superb tricoul insa soricelul este ...este super,super super si are niste geneeee,el de fapt cred ca asta voia sa scoata in evidenta ca pe langa ochi superbi(pe ca i-am mai vazut)are si gene extraordinar- de- nemaipomenite

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc. Trebuie sa repet ca eu sunt soricel, nu Andrei :)))

    RăspundețiȘtergere
  4. Am incercat si eu varianta asta de pictare a tricourilor (pictez si normal, fara sablon) dar prima incercare a fost ratata. La noi nu se gaseste hartia asta, eu abia astept sa plec in UK sa-mi fac stocuri :-)

    RăspundețiȘtergere
  5. Ufff! Trageam speranta ca voi gasi si la noi. Pana una, alta ma descurc si cu aceasta metoda, dar as fi scapat un pic de munca in plus.

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi place mult ideea,am sa incerc si eu,multumim de idee...

    RăspundețiȘtergere
  7. Cu multa placere! Multumesc ca ai adaugat pe blog "butonul" nostru si multumesc pentru comentariu!

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna Catrinel, poti sa-mi spui daca vopseaua folosita resista la spalat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună! Ce am folosit atunci nu rezistă la spălat, dar sunt vopseluri speciale pentru textile care merg de minune. Rezistă foarte bine. Eu am achiziţionat de curând câteva şi sunt foarte faine. Tricoul acesta fusese doar o încercare pentru că oricum îi era cam mic.

      Ștergere
  9. Salutare!

    Super idee! Felicitari si spor in tot ceea ce faceti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un cutter ideal pentru astfel de lucrari cred ca va puteti achizitiona de aici :-D :-? http://www.bnb.ro/cutter-easy-tip-scalpel-maped.html

      Ștergere
    2. Multumesc frumos! Tutuieste-ma te rog! Bine ai venit pe blogulet si te mai astept cu drag oricand!

      Ștergere